Ads 468x60px

Sunday 15 April 2012

Pulau Pangkor


Pangkor Island / Pulau Pangkor sebuah pulau di perairan Selat Melaka. Ia memiliki pantai-pantai yang indah dan bersih serta laut yang jernih biru-kehijauan amat sesuai bagi mereka yang mencari kedamaian. Pulau percutian yang semakin diminati para pelancong dalam dan luar negara. Pantai yang cantik dan pemandangan yang menawan jadi tarikan utama ke Pulau Pangkor. Terdapat pelbagai jenis penginapan disediakan di dua pantai perkelahan utama Pulau Pangkor iaitu Pantai Pasir Bogak dan Pantai Teluk Nipah.
Pasir Bogak menawarkan bilik, hotel, apartment dan chalet manakala Teluk Nipah menawarkan beratus-ratus chalet yang bercirikan seni bina Melayu eksotik. Pakej-pakej yang ditawarkan termasuk pakej percutian (individu, pasangan, keluarga & kumpulan). Terdapat pelbagai kemudahan di pulau ini supaya percutian anda tidak terganggu. Seperti bank-bank, pejabat pos, hospital, restaurant makanan laut, internet & banyak lagi kemudahan-kemudahan yang lain. Untuk memudahkan anda bergerak kemana-mana anda boleh menaiki teksi (van merah jambu) atau menyewa kereta & motosikal.


Pantai Pasir Bogak, Pangkor Island / Pulau Pangkor menyediakan penginapan hotel dan apartmen yang lengkap dengan kemudahan seperti restoran, disko serta kolam renang. Pantai ini merupakan pantai perkelahan yang amat popular di kalangan para pelancong dalam negeri. Pantainya panjang dan dilindungi pepohon rendang, amat sesuai melakukan aktiviti sukan pantai atau hanya untuk bersantai dan mandi laut. Di sini terdapat hotel bertaraf sederhana seperti CORAL BAY RESORT dan PUTERI BAYU RESORT.



Pantai Teluk Nipah, Pangkor Island / Pulau Pangkor pula menyediakan penginapan chalet yang sungguh ekonomi. Chalet-chalet yang terdapat di sini termasuklah PALMA BEACH RESORT, NIPAH WATERFRONT, PURNAMA BEACH RESORT dan banyak lagi. Pantai Teluk Nipah adalah impian mereka yang ingin bercuti, berehat dalam suasana tenang dan damai. Kunjungilah Pulau Pangkor... tak kenal maka tak cinta.

No comments:

Post a Comment